پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229102
چغندر قند تلخ!/ با سيلي صورت خود را سرخ کرده‌ايم!/ رکود بازار شکر!
تاریخ انتشار : 1396/11/08 09:21:28
نمایش : 1539
کارخانه قند در پرداخت مطالبات چغندرکاران چهارمحالي تاخير چهارماهه داشته و همين امر مشکلاتي را براي اين افراد ايجاد کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کشاورزان در چهارمحال و بختياري اين روزها با مشکلات بسياري مواجه هستند و بسياري از موارد زندگي اين مردمان سخت‌کوش و زحمت‌کش را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.

خشکسالي‌هاي اخير، نبود بازاري براي فروش محصولات، سرمازدگي توليدات باغي، عدم حمايت از سوي مسئولان و... مشکلاتي هستند که دامن‌گير بسياري از کشاورزان در اين استان است.

با خبر شديم کارخانه قند در پرداخت مطالبات چغندرکاران چهارمحالي تاخير چهارماهه داشته و همين امر مشکلاتي را براي اين افراد ايجاد کرده است.

بعد از گذشت چهار ماه هنوز مطالبات‌مان را دريافت نکرديم

يکي از کشاورزان هفشجاني در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: ما کشاورزان همه تابستان را صرف کاشت و پرورش چغندرقند کرديم تا ناني براي خانواده خود ببريم.

وي با بيان اينکه بعد از چندين ماه کار و تلاش چغندرهاي‌مان را به کارخانه قند تحويل داديم افزود: با کمال ناباوري کارخانه با ما همکاري نکرده و امروز بعد از گذشت چهار ماه هنوز پولي از سوي اين کارخانه به تحويل داده نشده است.
 
اين کشاورز هفشجاني اضافه کرد: علاوه‌بر مخارج و بدهي‌هايي که داريم، اجاره زمين‌ها را هم نتوانستيم پرداخت کنيم.

وي در انتها گفت: خواهش مي‌کنيم صداي ما را به گوش مسئولان برسانيد تا اين مشکل را حل کنند چون ما با وجود اينکه کار و تلاش کرديم اما الان شرمنده زن و بچه‌هاي‌مان هستيم و بدهي‌هاي‌مان را هم نمي‌توانيم پرداخت کنيم.

با سيلي صورت‌مان را سرخ نگه داشته‌ايم

يکي از کشاورزان شلمزاري که چغندرهاي خود را به اميد دريافت پول در اختيار کارخانه قند قرار داده در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در اوج بيکاري تمام وقت و زندگي‌مان را براي کار بر روي يک زمين اجاره‌ايي گذاشتيم تا نان حلالي بر سر سفره زن و بچه‌هاي‌مان ببريم.

وي با اشاره به اينکه چغندرهايي که کاشته بوديم به کارخانه قند داديم اما نه پولي دريافت کرديم و نه جواب درستي تا به الان گرفته‌ايم اضافه کرد: همه کشاورزان با مشکلات بسياري مواجه هستند اجاره زمين‌هاي‌مان را پرداخت نکرديم و براي پرداخت هزينه زن و بچه‌هاي‌مان بايد کليه‌هاي‌مان را بفروشيم چون ديگر هيچ راه چاره‌اي نداريم.
 

اين چغندرکار شلمزاري تاکيد کرد: کارخانه با اين توجيح که شکر به فروش نمي‌رسد در پرداخت پولمان تعلل مي‌کند.

وي با بيان اينکه ما از ديگران شنيديم که کارخانه چند ميليارد وام دريافت کرده که مطالبات کشاورزان را پرداخت کند اما متاسفانه کم‌تر از ۱۰ درصد از طلب ما را پرداخت کرده است.

اين کشاورز افزود: باور کنيد براي تامين مخارج زندگي‌مان و پرداخت بدهي‌هاي‌مان مانده‌ايم و با سيلي صورت خودمان را سرخ نگه داشته‌ايم، ما از مسئولان انتظار داريم براي رفع مشکل اقدامي کنند.
 
کارخانه قند فقط ۱۰ درصد از بدهي خود را به کشاورزان پرداخت کرده است

حميدرضا دانش معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: درخصوص مطالبات چغندرکاران بايد بگوييم امسال در بازار شکر رکود ايجاد شده و براي اولين بار کارخانه قند ميزان ۹۲ هزار و ۵۰۰ تن چغندر از کشاورزان خريداري کرده است.

وي با بيان اينکه اين درحالي است که شکرها در انبار اين کارخانه هنوز به فروش نرسيده افزود: اين کارخانه تاکنون درصدي از بدهي‌هاي خود را به کشاورزان پرداخت کرده است.

دانش اضافه کرد: در هفته گذشته حدود ۱۰ درصد از مبالغ بدهي به کشاورزان پرداخت شده و با پيگيري‌هايي که از سوي جهاد کشاورزي صورت گرفته دو کيلوگرم قند و ۲۰ کيلوگرم تفاله هم براي کشاورزان داير شده و کشاورزان مطمئن باشند اين ميزان بر عهده کارخانه قند است که بايد نسبت به پرداخت آن بعد از مصوبه شوراي اقتصاد کشور اقدام کند.

معاون بهبود توليدات گياهي جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري يادآور شد: علاوه‌براين کشاورزان ۲۰ درصد مبلغ بدهي‌شان، نهاده از کارخانه قند تحويل گرفتند.
 
کارخانه قند تا به حال هيچ تسهيلاتي از بان دريافت نکرده است

دانش تاکيد کرد: کارخانه قند براي دريافت تسهيلات به بانک عامل معرفي شده است اما تا به حال تسهيلاتي دريافت نکرده و پرونده اين کارخانه براي دريافت ۱۰ ميليارد تومان براي تصويب به تهران ارسال شده است.

تا دو هفته ديگر ۳۰ درصد از بدهي‌هاي چغندرکاران به صورت يکجا پرداخت مي‌شود

وي با اشاره به اينکه جهادکشاورزي پيگير پرداخت مطالبات کشاورزان هست ادامه داد: يکي دو هفته آينده اگر بانک عامل براي پرداخت تسهيلات همکاري لازم را داشته باشد حداقل ۳۰ درصد ديگر از بدهي‌ها را به صورت يکجا به کشاورزان پرداخت خواهيم کرد.

دانش در انتها علت رکود در بازار شکر را خودکفايي در توليد شکر و عدم استقبال از اين کالا عنوان و بيان داشت: خريد در اين زمينه وجود دارد اما نه به قيمت مصوب بلکه به قيمت پايين‌تر و همين امر دليلي براي کاهش فروش شکر شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html